warsztaty tomasz broda

Warsztaty

MUZEUM KARYKATURY

ZAJĘCIA DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH PROWADZONE W SIEDZIBIE MUZEUM KARYKATURY PRZY UL. KOZIEJ 11

KLASY II–VII (8–13 lat)
NIENAŻARTE ŻARTY prowadzone przez rysowniczkę i ilustratorkę książek dla dzieci – Panią Nikę Jaworowską-Duchlińską

Celem warsztatów jest przybliżenie uczestnikom znaczenia humoru w życiu i kulturze.

W programie m.in.:

  • „burza mózgów”: czym jest, dlaczego jest ważny i po co nam humor w życiu codziennym i w sztuce oraz jakie są granice żartu?
  • rozmowa z uczestnikami o tym, co ich śmieszy, bawi. Kim są bohaterowie młodzieżowych dowcipów? Jaki gatunek żartów lubią najbardziej. Czy ,,żywot” żartu jest długi?
  • praca plastyczna (indywidualna lub w grupach)

Podstawa programowa:
dla klas II-III: III. 2, IV. 1, V. 2. 1

dla klas IV-VII: język polski: wymagania ogólne: I. 4 / wymagania szczegółowe (klasy VII): IV.2, IV. 3, IV. 8.

Czas trwania zajęć:
60 minut - w zależności od wieku i dynamiki grupy (jeżeli następuje podział na dwie grupy wchodzące na zajęcia w turach, czas zajęć dla jednej grupy wynosi 45 minut)

Najbliższe terminy zajęć:

22 listopada 2021
29 listopada 2021

fot. Katarzyna Majek

LENGRENÓWKA

ZAJĘCIA PROWADZONE W LENGRENÓWCE – DODATKOWEJ LOKALIZACJI MUZEUM KARYKATURY PRZY UL. BRZOZOWEJ 6/8A:

PRZEDSZKOLA (dzieci w wieku 4-6 lat)

NA POMOC PANU LENGRENOWI

Celem warsztatów jest integracja grupy, doskonalenie umiejętności plastycznych i pielęgnacja wyobraźni plastycznej.

Fabuła zajęć:
Pan Lengren bardzo często gubił różne rzeczy: klucze, skarpetki, walizki a nawet psa! Można powiedzieć, że chodził z głową w chmurach! Niestety w trakcie ostatniego remontu Lengrenówki zagubiły mu się wszystkie rysunki z Profesorem Filutkiem! Od kilku dni zupełnie nie może ich znaleźć. Może mu pomożemy? Poszukajmy wspólnie jego rysunków i aby już nigdy ich nie pogubił, przygotujmy albumy z najciekawszymi przygodami Profesora Filutka.

W programie m.in.:

  • rozmowa o różnych formach plastycznych: po co nam rysunek? gdzie w życiu codziennym spotykamy się z rysunkami?
  • gra z zagadkami i poszukiwaniem rysunków z Profesorem Filutkiem
  • tworzenie własnego albumu z najciekawszymi przygodami Profesora Filutka

Podstawa programowa:
przedszkole: III. 9, IV. 8, IV. 9.

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

SZKOŁA PODSTAWOWA

klasy I-III

TEŻ MOGĘ BYĆ RYSOWNIKIEM!

Celem warsztatów jest wprowadzenie lub utrwalenie podstawowych pojęć związanych ze sztuką, karykaturą, sztukami plastycznymi, integracja grupy, stworzenie własnej trzyczęściowej historyjki rysunkowej na wzór historii o Profesorze Filutku. W programie m.in.:

  • oprowadzenie po Lengrenówce i rozmowa o tym, czym jest karykatura oraz jakie jeszcze znamy formy rysunkowe
  • tworzenie wspólnej mapy myśli o formach plastycznych
  • grupowa gra w poszukiwaczy
  • praca plastyczna: tworzenie własnej trzyczęściowej rysunkowej historyjki

Podstawa programowa:
wymagania ogólne: I. 3, IV. 1, IV. 11 / wymagania szczegółowe: V. 2. 6, 7, 8.

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

klasy IV-VIII

Trzyczęściowy cykl warsztatów (zaleca się realizację warsztatów w poniższej kolejności):

POZIOM 1: KARYKATUROZAUR
POZIOM 2: AMATOR SZTUKI: AKCJA DEMONSTRACJA
POZIOM 3: WERNISAŻ, CZYLI MUZEALNE SHOW!

POZIOM 1: KARYKATUROZAUR

Celem warsztatów jest wprowadzenie podstawowych pojęć związanych ze światem sztuki i karykaturą oraz integracja grupy.

W programie m.in.:

  • oprowadzenie po Lengrenówce
  • ćwiczenia i zabawy pamięciowe oraz ruchowe
  • „burza mózgów”: czym jest karykatura?
  • czym jest humor i po co nam śmiech?
  • tworzenie własnej karykatury

Podstawa programowa:
klasy IV-VI: język polski: I. 1, IV.5, I. 2. 8) / plastyka: I. 6, III. 2
klasy VII-VIII: I. 1. 6), I. 2. 3), Iv. 4 / plastyka: I. 6, III. 2

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

POZIOM 2: AMATOR SZTUKI: AKCJA DEMONSTRACJA

Celem warsztatów jest pokazanie uczestnikom, jak różnorodna może być interpretacja jednego dzieła sztuki oraz wprowadzenie pojęcia sztuki zaangażowanej.

W programie m.in.:

  • ćwiczenia na wyobraźnię i ćwiczenia interpretacji tekstów kultury
  • ćwiczenia i zabawy słowne oraz ruchowe
  • czym jest sztuka zaangażowana, jaki jest jej cel, jak powstaje i jak sami możemy taką sztukę stworzyć?
  • przygotowanie plakatów

Podstawa programowa:
klasy IV-VI: język polski: wymagania ogólne: I. 1, IV. 5, wymagania szczegółowe: I. 2. 8) / plastyka: I. 6, II. 2, III. 2,

klasy VII i VIII: język polski: I 1. 6), I. 2. 3), III. 2. 4), IV. 4, IV. 8. / plastyka: I. 6, II. 2, II. 4, III. 2.

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

POZIOM 3: WERNISAŻ, CZYLI MUZEALNE SHOW!

Celem warsztatów jest ćwiczenie wyobraźni artystycznej uczestników oraz wprowadzenie pojęcia kuratora, wystawy i wernisażu.

W programie m.in.:

  • ćwiczenia ruchowe, pamięciowe oraz interpretacyjne
  • tworzenie instalacji artystycznej
  • ćwiczenia z dawania konstruktywnej informacji zwrotnej (feedbacku): jak wyrażać swoją opinię o czyjejś pracy, aby nie urazić autora? jak rozmawiać o dziełach sztuki i tym, co tworzymy?

Podstawa programowa:

klasy IV-VI: język polski: I. 1, IV. 5, I. 2. 8), III. 2. 2), IV. 7 / plastyka: I. 6, II. 2, II. 3, III. 2,

klasy VII i VIII: język polski: I. 2. 3), III. 1. 7), IV. 4, IV. 8. / plastyka: I. 6, II. 2, II. 3, III. 2.

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

SZKOŁA PONADPOSTAWOWA

SZKOŁA PONADPODSTAWOWA

KARYKATURA A SZTUKA ZAANGAŻOWANA

Celem warsztatów jest przybliżenie uczestnikom pojęcia karykatury oraz sztuki zaangażowanej, integracja grupy poprzez wspólną pracę artystyczną i ćwiczenie dawania konstruktywnej informacji zwrotnej.

W programie m.in.:

  • oprowadzenie po Lengrenówce i wprowadzenie w zjawisko karykatury w sztuce
  • sztuka zaangażowana i angażująca: czym są? czy znamy jakieś przykłady z XX wieku i nam współczesne?
  • praca artystyczna w grupach
  • ćwiczenia z dawania konstruktywnej informacji zwrotnej (feedbacku): jak wyrażać swoją opinię o czyjejś pracy, aby nie urazić autora? jak rozmawiać o dziełach sztuki i tym, co tworzymy?

Podstawa programowa:
język polski: wymagania ogólne: I. 8, II. 2, III. 1, III. 3 / wymagania szczegółowe: III. 2. 1) / poziom rozszerzony: I. 2. 4), III. 1. 5). / plastyka: I. 2, III. 4

Zajęcia trwają ok. 60 minut.

JOGA W LENGRENÓWCE

Vinyasa joga to sztuka łączenia ruchu z oddechem. Nazwa stylu złożona jest z sanskryckich słów nyasa, czyli "umiejscowić, ułożyć" oraz vi – "w ciekawy, oryginalny sposób". Praktyka polega więc na płynnym przechodzeniu z pozycji w pozycję w zgodzie z rytmem własnych wdechów i wydechów. Styl umożliwia dużą swobodę ruchu i daje przestrzeń na poszukiwanie płynności na macie i miękkości w ciele. Zajęcia dodają energii, zwiększają świadomość ciała, pomagają w skupieniu i koncentracji.

Zajęcia odpowiednie dla osób początkujących. Zapraszamy z własną matą.

Grupa liczy max. 5-6 osób. Na spotkanie obowiązują zapisy pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonem: +48 694 725 826.

Czas trwania: 1 godz.

Miejsce: Lengrenówka, ul. Brzozowa 6/8a

Koszt: 30 zł (jedne zajęcia) lub 110 zł (karnet na 4 zajęcia)

Najbliższe terminy: 1, 8, 15 grudnia

Płatność przelewem na konto Muzeum Karykatury
 im. Eryka Lipińskiego na numer: Bank Pekao S.A. 21 1240 6175 1111 0000 4577 6634

Prosimy, aby wpisywali Państwo w treści przelewu następujące informacje: JOGA, imię i nazwisko uczestnika, termin zajęć, paragon czy faktura.

Prowadzenie: Gabriela Stankiewicz – magistra sztuki, absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej oraz studiów podyplomowych „Joga i Relaksacja” na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Ukończyła kurs nauczycielski RYT 200h w nurcie Vinyasa Yoga.